Coronavirus en onze mondzorg

Wij zijn weer geopend voor reguliere afspraken aan gezonde patiënten.

In verband met het Coronavirus hebben we een aantal aanvullende hygiënemaatregelen genomenZo zorgen we er samen voor dat uw bezoek aan de praktijk zo veilig mogelijk is.

 

Meest gestelde vragen

Zijn jullie praktijken geopend?
Ja, wij zijn geopend. In aanvulling op onze bestaande hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen hanteren we extra maatregelen in verband met het Coronavirus.

Gelden er andere openingstijden?
Wij hanteren de reguliere openingstijden. Je kunt de praktijk alleen op afspraak bezoeken. Bij je bezoek gelden aanvullende maatregelen om het bezoek zo veilig mogelijk te maken.

Welke maatregelen nemen jullie in verband met het Coronavirus?
In aanvulling op de bestaande hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen hanteren we een aantal extra maatregelen. Dit in het belang van jouw gezondheid, die van andere patiënten en ons team.

Om je bezoek goed te laten verlopen vragen wij jou:

  • Je tanden thuis te poetsen;
  • Waar mogelijk alleen naar de praktijk te komen;
  • Niet te vroeg, dus liefst vlak voor de afspraaktijd, naar binnen te komen;
  • 1,5 meter afstand te houden als je op de praktijk bent;
  • Je handen bij binnenkomst te wassen en daarna je gezicht of mobiel niet meer aan te raken. Stop je mobiel vóór het handen wassen in je (jas)zak of tas.

Wij treffen de volgende extra maatregelen:

  • We beperken het aantal mensen in de wachtkamer;
  • Mensen met verkoudheidsklachten komen niet naar de praktijk: dit geldt zowel voor patiënten als voor teamleden;
  • Na ieder bezoek desinfecteren wij de deurklinken als aanvulling op onze normale hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen.

Welke maatregelen moet ik als patiënt nemen?
In het belang van je eigen gezondheid, de gezondheid van andere patiënten en onze behandelaren verzoeken wij je:

  • Waar mogelijk alleen naar de praktijk te komen;
  • 1,5 meter afstand te houden wanneer je in de praktijk bent;
  • Bij binnenkomst je handen te wassen;
  • Je tanden thuis te poetsen;
  • Niet naar de praktijk te komen wanneer je (milde) verkoudheidsklachten hebt.

Mag ik iemand meenemen naar mijn afspraak?
Wij verzoeken je alleen naar de praktijk te komen, tenzij het niet anders kan. We vragen eventuele begeleiders buiten te wachten.

Is het veilig om behandeld te worden?
In aanvulling op de bestaande hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen hanteren we een aantal extra maatregelen. Dit in het belang van jouw gezondheid, die van andere patiënten en ons team.

Om je bezoek goed te laten verlopen vragen wij jou:

  • Je tanden thuis te poetsen;
  • Waar mogelijk alleen naar de praktijk te komen;
  • Niet te vroeg, dus liefst vlak voor de afspraaktijd, naar binnen te komen;
  • 1,5 meter afstand te houden als je op de praktijk bent;
  • Je handen bij binnenkomst te wassen en daarna je gezicht of mobiel niet meer aan te raken. Stop je mobiel vóór het handen wassen in je (jas)zak of tas.

Wij treffen de volgende extra maatregelen:

  • We beperken het aantal mensen in de wachtkamer;
  • Mensen met verkoudheidsklachten komen niet naar de praktijk: dit geldt zowel voor patiënten als voor teamleden;
  • Na ieder bezoek desinfecteren wij de deurklinken als aanvulling op onze normale hygiëne- en infectiepreventiemaatregelen.

Ik heb nog geen afspraak staan. Binnen welke termijn kan ik behandeld worden?
Je kunt met de praktijk bellen om een afspraak te maken. In overleg wordt bekeken binnen welke termijn je behandeld kunt worden.

Ik heb een afspraak staan, maar wil liever niet naar de praktijk komen. Wat kan ik het beste doen?
Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact opnemen met de praktijk.

Ik ben verkouden, maar heb geen koorts. Kan ik behandeld worden?
Wanneer je (milde) verkoudheidsklachten als niezen, keelpijn, loopneus, licht hoesten of een verhoging tot 38 graden hebt, kunnen wij je helaas niet behandelen.

Daarnaast vragen we je niet naar de praktijk te komen wanneer een gezinslid/huishoudcontact (milde) verkoudheidsklachten óf bewezen COVID-19 heeft.

Kan ik behandeld worden als ik het Coronavirus gehad heb, maar ik geen klachten meer heb?
Je kunt pas weer naar buiten als je 24 uur geen klachten meer hebt. Dat betekent: geen koorts, geen neusverkoudheid en niet hoesten. Dan is ook een behandeling weer mogelijk.

Hoe kan ik jullie het beste bereiken als ik een vraag heb?
Je kunt ons het beste bereiken door naar de praktijk te bellen.

Waar kan ik informatie vinden over het Coronavirus?
De meest actuele informatie vind je op de website van het RIVM.

Waarom betaal ik een toeslag?
Op 29-7-2020 heeft de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) bekendgemaakt dat Mondzorgverleners vanaf 1-8-2020 een toeslag van € 4,26 per patiënt in rekening mogen brengen als tegemoetkoming voor de extra kosten door de corona-uitbraak. Bijvoorbeeld voor de beoordeling van uw gezondheidssituatie, het laten spoelen met verdunde waterstofperoxide en het toegenomen gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Dit alles om verspreiding van het coronavirus te voorkomen.

Hoe hoog is de toeslag?
De toeslag bedraagt 4,26 euro per patiënt per dag.

Geldt deze toeslag voor alle patiënten en wordt deze vergoed?
Ja, de toeslag geldt voor alle patiënten. Als u een mondzorgverzekering heeft, wordt deze toeslag door uw zorgverzekeraar in sommige gevallen vergoed.

Is de toeslag tijdelijk of permanent?
De toeslag geldt van 1 augustus tot 1 november 2020. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) beoordeelt voor 1 november of de toeslag moet blijven.

Is de toeslag tijdelijk of permanent?
De toeslag geldt van 1 augustus tot 1 november 2020. De Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) beoordeelt voor 1 november of de toeslag moet blijven.

Moet ik deze toeslag elke keer betalen?
De toeslag geldt per patiënt per dag. Als u meerdere behandelingen op één dag heeft, betaalt u de toeslag één keer. Als u op verschillende dagen behandelingen heeft, betaalt u de toeslag per dag dat u behandeld bent.

Hoe zie ik de toeslag op mijn factuur?
De toeslag bedraagt 4,26 euro en staat onder vermelding van ‘F902’ als aparte regel op uw factuur.