TopOrtho Tilburg

TopOrtho Tilburg Plataanstraat 62
5037 ED Tilburg

T: 013 – 467 09 70
E: tilburg@toportho.nl
Maandag t/m donderdag
08:00 - 17:00

Vrijdag
08:00 - 12:00

Telefonisch bereikbaar
08:00 - 12:00 / 12:45 – 17:00

Bij afzeggen binnen 24 uur van tevoren of zonder bericht niet nakomen van afspraken, zijn we helaas genoodzaakt om de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening te brengen. De zorgverzekeraar vergoedt deze kosten niet.

Een onregelmatig gebit ziet er minder mooi uit en kan leiden tot ongemak, zoals lastiger ademen, bijten, kauwen, praten en poetsen, en daardoor zelfs tot gezondheidsklachten. TopOrtho Tilburg is dé specialist als het gaat om rechte tanden, een goed functionerend gebit én een mooie lach.

TO_Tilburg11gedraaidTO_Tilburg14

DOELTREFFENDE BEUGELBEHANDELINGEN

De orthodontiepraktijk is sinds 1990 gevestigd aan de Plataanstraat 62. Dit pand is destijds grondig gerenoveerd en in de loop der jaren verder uitgebouwd. Daardoor is de inrichting hypermodern én functioneel. Het team behandelt patiënten uit de hele regio. Er worden mooie en stabiele eindresultaten behaald, zowel voor kinderen als voor volwassen patiënten.

VOOR ALLE LEEFTIJDEN

Een orthodontiebehandeling is op elke leeftijd mogelijk, al is de beste behandelperiode voor kinderen tussen de 10 en 15 jaar. Vanaf groep 7, afhankelijk van het vorderen van de wisseling. Een behandeling duurt meestal twee tot drie jaar, vertelt de orthodontist-directeur. “In die periode zien we de patiënt eens in de vier tot acht weken in de praktijk voor controle. Iedereen is anders en heeft een ander gebit. Daarom zorgen we dat de behandeling helemaal op maat is.”

PATIËNT CENTRAAL

Met zijn team gaat hij tot het uiterste om goed werk te leveren: precies en accuraat. Kwaliteit staat voorop. In alles, van de kennismaking tot de kleinste details van de behandeling. Dit begint met heldere voorlichting en veel aandacht voor de patiënt en zijn of haar wensen. Elke patiënt krijgt een individueel behandelplan, op basis van de vorm en functie van het gebit en de gezichtsontwikkeling. Dit plan beschrijft de te gebruiken technieken en het te volgen stappenplan. Ook tijdens de behandeling wordt alles heel duidelijk uitgelegd.

TO_Tilburg10

SERVICEGERICHT

“In onze praktijk krijgt iedereen een eerlijk advies, ook als een beugel niet nodig is. We nemen de tijd voor elke patiënt en plannen afspraken zo dat we eventuele problemen direct kunnen verhelpen. We doen er alles aan om zo servicegericht mogelijk te zijn. Dit begint al met de sms’jes waarmee we onze patiënten herinneren aan de afspraak. Ook werken we supergoed volgens de planning; er is nauwelijks wachttijd.”

LANG PLEZIER VAN EEN REGELMATIG GEBIT

“Meestal plakken we aan het eind van de beugelbehandeling een dun draad, ofwel ‘spalk’, achter de ondertanden. Ook plaatsen we een uitneembaar doorzichtig hoesje in de bovenkaak. Zo voorkomen we dat tanden en kiezen gaan schuiven, en heb je heel lang plezier van een regelmatig gebit.”

SKELETALE VERANKERING

Zelf heeft hij meer dan tien jaar ervaring met patiënten en mondzorg. Hij studeerde in Hamburg en Bonn, en rondde zijn orthodontie-opleiding af aan het prestigieuze Kings College in Londen. In 2013 promoveerde hij op het onderwerp skeletale verankering in orthodontie. “Hierdoor kan bijvoorbeeld een buitenboordbeugel en soms een operatie voorkomen worden.”

TO_Tilburg39TO_Tilburg05

SNURKBEUGEL

Nog iets waar de praktijk heel goed in is: het tandheelkundig behandelen van slaapgerelateerde ademhalingsstoornissen zoals snurken en apneu. Dit kan vaak worden verholpen met een MRA-beugel. Het team is hier fantastisch in getraind en behandelt hier jaarlijks zo’n 200 patiënten voor. “We werken goed samen met het Nederlandse Slaapinstituut en alle longartsen, kno-artsen, neurologen van de ziekenhuizen in de regio. Zij kennen inmiddels de weg naar onze oplossing voor een verkwikkende slaap.”

TOP GEREGELD

Sinds 2015 werkt de praktijk onder het TopOrtho-label samen met een aantal andere Nederlandse orthodontiepraktijken. Zaken als trainingen, innovatie, inkoop, werving en bijvoorbeeld de website worden gemeenschappelijk geregeld, evenals de administratie en automatisering. Ook is er veel intercollegiale kennisuitwisseling. “Elk detail wordt tot in de puntjes geregeld. Daardoor kan ons team zich voor de volle 100% richten op de patiënt en het in goede samenwerking behalen van een optimaal resultaat!”

Anne Verhofstadt
Orthodontie assistent
Claudia de Brouwer – Weerman
Orthodontie assistent
Kim Timmermans
Officemanager
Marie Antoinette van den Bogaert – van der Weijden
Receptiemedewerker
Marleen Kusters
Receptiemedewerker
Mitenka van Dijke
Sterilisatie assistent
Noor Bonsel - Vorselaars
Orthodontie assistent
Orthodontist-directeur
BIG:99911377302
Simone Gootjes
Orthodontie assistent